Eσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας Δ.Σ. Σταυροδρομίου σχ. έτος 2021-2022 ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ 3/θέσιο Δημοτικό Σταυροδρόμι Διεύθυνση A’/θμιας Ν. Πέλλας Κωδικός Σχολείου (Υ.ΠA.IΘ) 9380129 ΣΤΟΙΧΕΙΑ Έδρα του Σχολείου (διεύθυνση) Σταυροδρόμι Κρύας Βρύσης Ν. Πέλλας Τηλέφωνο 2382071359 Fax 2382071359 email mail@dim-stavr.pel.sch.gr Ιστοσελίδα http://dimstavrodromi.blogspot.com/ Διευθυντής Σχολικής Μονάδας Ανδρονίκη Κυπριανίδου Υποδιευθυντής Α & Β Εκπρόσωπος Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων Βασιλική Σταυρίδου Εισαγωγή Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου (άρθρο 37, Ν.4692/2020) επιδιώκει να εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις και τις συνθήκες που είναι απαραίτητες για να πραγματοποιείται όσο καλύτερα γίνεται το έργο του σχολείου και να επιτυγχάνονται όσο γίνεται καλύτερα οι στόχοι που θέτουμε κάθε φορά ως σχολική κοινότητα (μαθητές, εκπαιδευτικοί, άλλο επιστημονικό προσωπικό, βοηθητικό προσωπικό, γονείς/κηδεμόνες). Ο Κανονισμός βασίζεται σε όσα προβλέπονται από την πολιτεία για την εκπαίδευση και τη λειτουργία των δημόσιων και ιδιωτικών Σχολείων, ενσωματώνει αποδεκτές παιδαγωγικές αρχές και είναι προσαρμοσμένος στις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας του Σχολείου και τα χαρακτηριστικά της τοπικής σχολικής και ευρύτερης κοινότητας. Σύνταξη, έγκριση και τήρηση του Κανονισμού. Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας της σχολικής μονάδας συντάχθηκε ύστερα από εισήγηση της Προϊσταμένης του σχολείου, με τη συμμετοχή όλων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων, του εκπροσώπου Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων καθώς και εκπροσώπου της Δήμου. Έχει εγκριθεί από τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου που έχει την παιδαγωγική ευθύνη του σχολείου μας καθώς και από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης. Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας με την έναρξη του σχολικού έτους κοινοποιείται σε όλους του γονείς/κηδεμόνες και αναρτάται με την έναρξη του σχολικού έτους στο blog του Σχολείου. Μια συνοπτική μορφή του διανέμεται και συζητείται διεξοδικά με όλους τους/τις μαθητές/μαθήτριες του Σχολείου. Η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής μας κοινότητας: της διεύθυνσης του Σχολείου, των εκπαιδευτικών και του βοηθητικού προσωπικού, των μαθητών, των γονέων και κηδεμόνων. Ο Κανονισμός επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του Σχολείου και τις, κατά καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του. 1. Βασικές αρχές και στόχοι του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας Ο Κανονισμός, περιλαμβάνει όρους και κανόνες, κατανομή αρμοδιοτήτων και ευθυνών, δικαιωμάτων και υποχρεώσεων, για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας έτσι ώστε να διαμορφώνεται στο σχολείο ένα παιδαγωγικό και διδακτικό κλίμα που διευκολύνει την απρόσκοπτη, μεθοδική και αποτελεσματική λειτουργία του. Ταυτόχρονα οι δυσκολίες και τα προβλήματα που προκύπτουν αντιμετωπίζονται από τα μέλη της σχολικής κοινότητας ως προκλήσεις και ευκαιρίες βελτίωσης, ανάπτυξης και ενδυνάμωσης παιδαγωγικών, διδακτικών, και άλλων πρακτικών. Βασικοί στόχοι του Κανονισμού είναι οι μαθητές/μαθήτριες να διαμορφώσουν την προσωπικότητά τους, να διαπαιδαγωγηθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και να αποκτήσουν δεξιότητες οι οποίες έχουν βασικό και κυρίαρχο ρόλο στη μαθησιακή διαδικασία και ταυτόχρονα αποτελούν δεξιότητες ζωής, όπως η δημιουργικότητα, ο αυτοέλεγχος, η συναίσθηση της ευθύνης, η συνεργασία, η ενσυναίσθηση, ο αμοιβαίος σεβασμός, η αλληλοκατανόηση, η αποδοχή της διαφορετικότητας, ο σεβασμός όλων σε κοινούς συμφωνημένους κανόνες, η περιβαλλοντική συνείδηση, η προστασία της υγείας, καθώς και η εδραίωση της ισότητας, της αλληλεγγύης και της δημοκρατίας. Μέσω των συμφωνημένων αρχών/κατευθύνσεων του Κανονισμού του Σχολείου μας επιδιώκεται:  Να εξασφαλίζεται ένα υποστηρικτικό πλαίσιο για να πραγματοποιείται με επιτυχία το εκπαιδευτικό έργο και η απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία.  Να καλλιεργείται κατάλληλο κλίμα για την ανάπτυξη της προσωπικότητας του/της κάθε μαθητή/μαθήτριας αλλά και όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.  Να διασφαλίζεται η σωματική και ψυχική υγεία όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.  Να δημιουργούνται οι συνθήκες αξιοπρεπών και αποδοτικών συνθηκών διδασκαλίας, μάθησης και εργασίας. α. Ενημέρωση για ζητήματα υγείας Στο πλαίσιο της διασφάλισης της υγείας των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των υπόλοιπων εργαζομένων στο Δημοτικό και με βάση τις οδηγίες της πολιτείας θα πρέπει να τηρείται ένα αυστηρό πρωτόκολλο που έχει ως στόχο την ελαχιστοποίηση της πιθανότητας διασποράς του κορωνοϊού. Συγκεκριμένα πρέπει να τηρούνται τα παρακάτω μέτρα: 1. Υποχρεωτική η χρήση προστατευτικής μάσκας (υφασμάτινης ή απλής χειρουργικής) στους εσωτερικούς χώρους για όλους, εκπαιδευτικούς, μαθητές και επισκέπτες. Σε περίπτωση που μαθητής δεν τηρεί τις υποχρεώσεις του ως προς την υποχρεωτική χρήση μάσκας, δεν του επιτρέπεται η είσοδος στη σχολική τάξη και ειδοποιείται ο γονέας για την παραλαβή του. 2. Υποχρεωτικός ο έλεγχος selt test για covid-19, κάθε προ Τρίτης και Παρασκευής σύμφωνα με το ΦΕΚ 4187/10-09-2021. Σε περίπτωση μη προσκόμισης σχολικής κάρτας, ο μαθητής δεν εισέρχεται στη σχολική μονάδα. Ο έλεγχος γίνεται στην είσοδο του σχολείου για να μπορέσει ο μαθητής να αποχωρήσει με τον γονέα του σε περίπτωση μη προσκόμισης σχολικής κάρτας. 3. Αποφεύγεται ο συγχρωτισμός των μαθητών και για το λόγο αυτό τα διαλείμματα θα είναι κοινά αλλά καθορισμένα για κάθε τάξη. 4. Συχνός καθαρισμός των χεριών με χρήση νερού και σαπουνιού ή με αλκοολούχο αντισηπτικό διάλυμα. Σε κάθε αίθουσα θα υπάρχει αλκοολούχο διάλυμα. 5. Καλός αερισμός των αιθουσών, ανά 20λεπτο άνοιγμα των παραθύρων, καθαριότητα χώρων και τακτική εφαρμογή απολυμαντικού σε επιφάνειες. 6. Αποφυγή επίσκεψης στο σχολείο γονέων και κηδεμόνων όταν αυτό δεν είναι απολύτως απαραίτητο. 7. Τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί που εμφανίζουν πυρετό ή/και άλλα συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη COVID-19 απαγορεύεται να προσέρχονται στο σχολείο. Συστήνεται προς τους γονείς ο έλεγχος των παιδιών για ενδεχόμενη εμφάνιση συμπτωμάτων (πιθανώς και με θερμομέτρηση) πριν την αναχώρησή τους από το σπίτι. 8. Στην περίπτωση εμφάνισης κρούσματος COVID-19 ο μαθητής ή ο εκπαιδευτικός τίθεται σε καραντίνα σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ και ακολουθεί επιδημιολογική διερεύνηση και ιχνηλάτηση όλων των πιθανών επαφών του κρούσματος. Οι μαθητές του τμήματος και οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στο συγκεκριμένο τμήμα δεν θα απομακρυνθούν από το σχολείο, με οδηγίες για στενή παρακολούθηση της υγείας τους μέσω 2 rapid test και επιπλέον 3 self test που θα τους δοθούν από το σχολείο (για τους μαθητές). 9. Μαθητές που ανήκουν σε ευπαθή ομάδα, όπως αυτές ορίζονται στο Άρθρο 8 της Δ1α/ΓΠ.οικ.55339 (ΦΕΚ 378/τχ Β΄/08-09-2020) εγκυκλίου – μετά την προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης – δεν προσέρχονται στο σχολείο και παρακολουθούν τα μαθήματα μέσω σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Τέλος επισημαίνεται ότι είναι ιδιαίτερα σημαντικό να ενημερώνουν οι γονείς άμεσα τη Δ/νση του Σχολείου για οποιοδήποτε θέμα υγείας των παιδιών τους. Επίσης να ενημερώνουν για πιθανές μαθησιακές δυσκολίες και να αναφέρουν τυχόν άλλα στοιχεία που κατά την κρίση τους πρέπει να λαμβάνονται υπόψη ώστε να εξασφαλίζεται η υγεία και η ασφάλεια των παιδιών τους κατά την παραμονή τους στους σχολικούς χώρους. Υπενθυμίζεται ότι οι μαθητές- μαθήτριες της Α΄ Τάξης (και όσοι άλλοι δεν προσκόμισαν ως τώρα)πρέπει να προσκομίσουν το συντομότερο δυνατό το (επισυναπτόμενο για την Α’ Τάξη) Ατομικό Δελτίο Υγείας, υπογεγραμμένο από γιατρό. β. Κινητά τηλέφωνα – χρήση ηλεκτρονικών συσκευών στο σχολείο Η κατοχή και χρήση των κινητών τηλεφώνων σε όλους τους χώρους του σχολείου (και στο προαύλιο) απαγορεύεται με βάση έγγραφη οδηγία του Υπουργείου Παιδείας (Α.Π.: Φ25/103373/Δ1/22-06-2018). Συγκεκριμένα αναγράφεται: 1. Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους κινητά τηλέφωνα εντός του σχολικού χώρου. 2. Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους εκτός από τα κινητά τηλέφωνα και οποιαδήποτε άλλη ηλεκτρονική συσκευή ή παιχνίδι που διαθέτει σύστημα επεξεργασίας εικόνας και ήχου εντός του σχολικού χώρου. Ο ανάλογος εξοπλισμός που τους διαθέτει το σχολείο στο οποίο φοιτούν, χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια της διδακτικής πράξης και της εκπαιδευτικής διαδικασίας γενικότερα και μόνο υπό την εποπτεία/επίβλεψη του εκπαιδευτικού. Στην περίπτωση που γίνει αντιληπτό μαθητής να έχει στην κατοχή του κινητό, κρατείται στο γραφείο της Διεύθυνσης και έπειτα από επικοινωνία παραδίδεται στο γονέα. Η χρήση ηλεκτρονικής συσκευής μετάδοσης εικόνας και ήχου (Η/Υ, tablet ή κινητό τηλέφωνο) επιτρέπεται μόνο στον διδάσκοντα εκπαιδευτικό για την υποστήριξη του μαθήματος του και της εξ αποστάσεως διδασκαλίας. Για οποιαδήποτε επικοινωνία γονέα και μαθητή μπορεί να χρησιμοποιείται το τηλέφωνο του σχολείου (2382071359). Υποχρεωτικό πρόγραμμα o υποδοχή των μαθητών και των μαθητριών στο σχολείο: 08.00- 08:10. o έναρξη 1ης διδακτικής περιόδου: 08:10. o λήξη υποχρεωτικού προγράμματος- αποχώρηση μαθητών και μαθητριών: 13:30 (εξάωρο) Ολοήμερο πρόγραμμα (μόνο για τους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου που συμμετέχουν στο Ολοήμερο) o έναρξη λειτουργίας των δραστηριοτήτων Ολοήμερου προγράμματος: 13:30 o λήξη των δραστηριοτήτων Ολοήμερου προγράμματος: 16:00. Στα Ολιγοθέσια Δημοτικά σχολεία η αποχώρηση των μαθητών/τριών του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος πραγματοποιείται στις 16:00μ.μ σύμφωνα με το 83939/Δ1/19-5-2017 Υ.Α. (Β’ 1800). ΙΙ. Προσέλευση και αποχώρηση μαθητών/μαθητριών Η έγκαιρη προσέλευση και η καλά οργανωμένη και ελεγχόμενη αποχώρηση είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για την πραγματοποίηση του διδακτικού έργου και την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου γενικότερα, είναι δε μαζί με την υπηρεσία των εφημερευόντων εκπαιδευτικών ο μηχανισμός εκείνος που προστατεύει την ασφάλεια των μαθητών και μαθητριών και του προσωπικού του σχολείου. Για λόγους ασφάλειας των μαθητών/μαθητριών αλλά και για την ομαλή λειτουργία του προγράμματος η είσοδος του σχολείου/οι είσοδοι του σχολείου κλείνουν στις 8:10 π.μ.. Σε περίπτωση που μαθητής/μαθήτρια προσέρχεται χωρίς αιτιολογία με καθυστέρηση, εισέρχεται κανονικά στην τάξη του διότι δεν υπάρχει εκπαιδευτικός την ώρα εκείνη που δεν έχει μάθημα (ολιγοθέσιο σχολείο). Οι μαθητές και οι μαθήτριες σε καμία περίπτωση δε φεύγουν από το σχολείο πριν τη λήξη των μαθημάτων χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο γονέας/κηδεμόνας για να προσέλθει στο Σχολείο και να συνοδεύσει το παιδί στο σπίτι του, αφού προηγουμένως συμπληρώσει το σχετικό έντυπο. Οι εκπαιδευτικοί εφημερίας που είναι υπεύθυνοι, υποδέχονται τους μαθητές και τις μαθήτριες στην είσοδο του Σχολείου και οι γονείς/κηδεμόνες-συνοδοί αποχωρούν. Μετά το ηχητικό σήμα (κουδούνι), με ευθύνη των εφημερευόντων, κλείνει η είσοδος του σχολείου. Κατά τη διάρκεια του χρόνου προσέλευσης των μαθητών/μαθητριών δεν παρευρίσκεται χωρίς άδεια στον χώρο του σχολείου κανένας επισκέπτης. Οι μαθητές και οι μαθήτριες που συνοδεύονται καθημερινά κατά την αποχώρησή τους περιμένουν τον γονέα/κηδεμόνα τους και δε φεύγουν ποτέ από το Σχολείο χωρίς τη συνοδεία τους. Οι γονείς/κηδεμόνες προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή των μαθητών και των μαθητριών και παραμένουν έξω από τις εισόδους του σχολείου, χωρίς να παρεμποδίζουν τη διαδικασία αποχώρησης. Κάθε καθυστέρηση στην προσέλευση των συνοδών δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών/μαθητριών που ολοκληρώνουν το πρόγραμμά τους αλλά και αυτών που παρακολουθούν το Ολοήμερο Πρόγραμμα. Σε περιπτώσεις δυσμενών καιρικών συνθηκών το σχολείο προβλέπει χώρους αναμονής και τροποποίηση της διαδικασίας ώστε να μειωθεί στο ελάχιστο η έκθεση γονέων και μαθητών στις καιρικές συνθήκες δίχως να τεθεί σε κίνδυνο η ασφάλεια των μαθητών. Τέλος, εάν κάποιος γονέας/κηδεμόνας χρειαστεί, για ειδικό λόγο να πάρει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, χρειάζεται να ενημερώσει εγκαίρως τη Διεύθυνση του Σχολείου. Οι μαθητές προσέρχονται στο σχολείο πριν από την έναρξη των μαθημάτων τουλάχιστον 10 λεπτά νωρίτερα. Προτού εισέλθουν στην αίθουσα διδασκαλίας θερμομετρούνται από τον/την εκπαιδευτικό της εφημερίας. Αν έχουν πυρετό παραμένουν στην είσοδο του σχολείου μέχρι να έρθουν οι γονείς του (ειδοποιούνται από την Διεύθυνση) να τον/την πάρουν. Η αποχώρηση των μαθητών των πρωινών τμημάτων δεν αποχωρούν πριν τη 13:30 μ.μ., ενώ του Ολοήμερου τμήματος πριν τις 16:00 μ.μ. Σε περίπτωση που παρουσιαστεί έκτακτη ανάγκη αποχώρησης, ενημερώνεται ο γονέας/κηδεμόνας του/της μαθητή/τριας για να παραλάβει το παιδί του. Αποχώρηση από το σχολείο Οι μαθητές δε φεύγουν σε καμία περίπτωση πριν από τη λήξη των μαθημάτων χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη αναχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια) γίνεται με τη συνοδεία γονέα ή κηδεμόνα ή μετά από ενημέρωσή του και φυσικά αφού ενημερωθεί γι’ αυτό ο εκπαιδευτικός της τάξης ή η Διεύθυνση. Η ευθύνη για την ασφάλεια των παιδιών μετά το ωράριο λειτουργίας ανήκει αποκλειστικά στο γονέα ή κηδεμόνα. Οι γονείς-κηδεμόνες είναι υποχρεωμένοι να γνωρίζουν το ωράριο των παιδιών τους και να ενημερώνονται από τις ανακοινώσεις του σχολείου. Οι μαθητές που συνοδεύονται καθημερινά κατά την αναχώρησή τους δε φεύγουν ποτέ από το σχολείο ασυνόδευτοι αν ο κηδεμόνας τους κάποια μέρα καθυστερήσει. Η αναχώρηση των μαθητών από το σχολείο γίνεται ως εξής: Όλοι οι μαθητές αναχωρούν από τις εξόδους του σχολείου στις κάτωθι ώρες: Στο τέλος του εξάωρου στις 13: 30 για όλες τις τάξεις Στις 16.00 οι μαθητές που είναι εγγεγραμμένοι στο ολοήμερο. Οι ενήλικοι που συνοδεύουν τους μαθητές κατά την αποχώρησή τους, θα πρέπει να προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή τους, ενώ τους περιμένουν έξω από τις εισόδους του σχολείου και πάντως όχι περισσότερο από 5 λεπτά πριν την ώρα αποχώρησης προς αποφυγή συνωστισμού. Κάθε καθυστέρηση δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών που ολοκληρώνουν το πρόγραμμά τους, αλλά και για όσους συνεχίζουν το μάθημα. Για οποιαδήποτε αλλαγή στο πρόγραμμα οι γονείς θα ενημερώνονται με γραπτή ανακοίνωση, αποστολή στο email τους ή και ανακοίνωση στο blog του σχολείου. Φοίτηση Η φοίτηση των μαθητών/μαθητριών στα Δημοτικά Σχολεία είναι υποχρεωτική και εποπτεύεται από τον/την εκπαιδευτικό της τάξης, ο οποίος/η οποία καταγράφει τις καθημερινές απουσίες και τις καταχωρίζει στο πληροφοριακό σύστημα του Υ.ΠΑΙ.Θ. Η ελλιπής φοίτηση και μάλιστα χωρίς σοβαρό λόγο, δυσχεραίνει τόσο το σχολικό έργο όσο και την πρόοδο των μαθητών/μαθητριών. Την ουσιαστική αλλά και την τυπική ευθύνη απέναντι. Στο σχολείο και την πολιτεία για τη φοίτηση των μαθητών, φέρουν κατά το νόμο οι γονείς/κηδεμόνες τους. Όσον αφορά στη συμμετοχή των παιδιών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, καθώς και στις αθλητικές δραστηριότητες του σχολείου, είναι απαραίτητη η συμπλήρωση Ατομικού Δελτίου Υγείας για τους μαθητές των τάξεων Α', και Δ' σύμφωνα με σχετική εγκύκλιο. . Συμπεριφορά μαθητών/τριών-Παιδαγωγικός έλεγχος Συμπεριφορά μαθητών Η παραμονή των μαθητών στους δρόμους γύρω από το σχολείο πριν ή μετά από τα μαθήματα απαγορεύεται, πολύ δε περισσότερο στα διαλείμματα. Μετά το τέλος της προσευχής ή με τη λήξη των διαλειμμάτων οι μαθητές μπαίνουν σε γραμμές και κατευθύνονται προς τις τάξεις χωρίς τρέξιμο, βιασύνη, συνωστισμό. Μόλις χτυπήσει το κουδούνι για έξοδο οι μαθητές δεν σηκώνονται ούτε αποχωρούν χωρίς την άδεια του δασκάλου τους. Όταν το κουδούνι χτυπήσει για μάθημα, προσέρχονται γρήγορα στην αίθουσα χωρίς να τρέχουν ή να τσακώνονται, κάθονται στις θέσεις και περιμένουν ήσυχα τον δάσκαλο, ο οποίος άμεσα θα έρθει στην αίθουσα, χωρίς να περιφέρονται στους διαδρόμους ή να φωνάζουν. Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος όλοι οι μαθητές βγαίνουν στο προαύλιο. Δεν επιτρέπεται η παραμονή τους στις αίθουσες ή στους διαδρόμους, όταν ο καιρός είναι κατάλληλος ή να εισέρχονται στις αίθουσες άλλων τάξεων. Σε περίπτωση κακοκαιρίας παραμένουν στο διάδρομο του σχολείου. Κανένας δε μένει μέσα στην αίθουσα μόνος του. Δεν επιτρέπεται να τρέχουν στους διαδρόμους του σχολείου. Οι μαθητές φροντίζουν να πετούν τα σκουπίδια τους στους κάδους και όσα ανακυκλώνονται στους ειδικούς κάδους, ώστε οι τάξεις και το σχολείο να είναι καθαρά. Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος ή τις ώρες που παραμένουν στο Ολοήμερο τμήμα δεν επιτρέπεται να εισέρχονται σε άλλες αίθουσες ή βοηθητικούς χώρους του σχολείου (π.χ. αποθήκη, βιβλιοθήκη) ούτε να γράφουν ή να ζωγραφίζουν άσκοπα στους πίνακες. Δεν επιτρέπεται σε καμιά περίπτωση η έξοδος μαθητή από το Σχολείο χωρίς ενημέρωση του υπεύθυνου δασκάλου ή της Διεύθυνσης. Οι μαθητές και οι μαθήτριες πρέπει να διακρίνονται για την καλή, ευπρεπή και καθαρή τους εμφάνιση. Το ντύσιμο των μαθητών πρέπει να είναι κόσμιο, ανάλογο με την εποχή και τις καιρικές συνθήκες. Η συμπεριφορά των μαθητών και των μαθητριών πρέπει να είναι ευγενική και όχι βίαιη. Για οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίζουν οφείλουν να απευθύνονται στους εφημερεύοντες δασκάλους που βρίσκονται στο προαύλιο και στο διάδρομο του ισογείου. Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων οι μαθητές δεν σηκώνονται όρθιοι, δεν συνομιλούν, δεν προκαλούν άσκοπα φασαρία. Τα σχολικά παραπτώματα θα αντιμετωπίζονται από το σχολείο, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία ΦΕΚ. 491/9-02-2021 και με γνώμονα την αρχή ότι η κατασταλτική αντιμετώπιση αυτών των φαινομένων πρέπει να είναι η τελευταία επιλογή, χωρίς όμως να αποκλείεται ως παιδαγωγικό μέτρο. Μαθητές που κατ’ εξακολούθηση προκαλούν ζημιές και δε συμμορφώνονται με τους κανονισμούς σωστής συμπεριφοράς θα καλούνται οι γονείς τους για την επίλυση των προβλημάτων. Δεν θα πρέπει να προβαίνουν σε χρήση ή φθορά πραγμάτων συμμαθητών τους που δεν τους ανήκουν. Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων η συμπεριφορά των μαθητών θα πρέπει να είναι ευγενική και κόσμια προς δασκάλους και συμμαθητές. Δεν επιτρέπεται η κατανάλωση τροφών, αναψυκτικών, νερού ή τσίχλας την ώρα του μαθήματος. Δεν θα πρέπει να διαδίδουν φήμες ούτε να αποκλείουν συμμαθητές τους από ομαδικές δράσεις του σχολείου παρακινώντας και άλλους να κάνουν το ίδιο ή να τους ειρωνεύονται και να τους ασκούν κακόβουλη κριτική. Θα πρέπει να βοηθούν τους μαθητές των μικρών τάξεων στα προβλήματα που τυχόν αντιμετωπίζουν (π.χ. να τους δίνουν χώρο για παιχνίδι ή αν έχουν τραυματιστεί) και τους νέους μαθητές του σχολείου δείχνοντάς τους ότι είναι καλοδεχούμενοι στο νέο περιβάλλον. Θα πρέπει να συμπεριφέρονται φιλικά σε όλους τους συμμαθητές τους και να προστατεύουν ενεργητικά όσους δέχονται πειράγματα ή άλλου είδους βία καταγγέλλοντας στους δασκάλους αυτούς τους μαθητές που συμπεριφέρονται με άσχημο τρόπο. Θα πρέπει να φροντίζουν να κρατούν καθαρά τα σχολικά τους βιβλία και τετράδια και να έχουν τα απαραίτητα για το καθημερινό πρόγραμμά τους φροντίζοντας να μην τα ξεχνούν. Χρησιμοποιούν μόνο τις τουαλέτες των μαθητών σύμφωνα με το φύλο τους και τηρούν τους στοιχειώδεις κανόνες υγιεινής (π.χ. τα χαρτιά στους κάδους, τακτικό πλύσιμο χεριών, κλείσιμο της βρύσης). Δεν εισέρχονται σε τουαλέτες άλλου φύλου ούτε σε αυτές των εκπαιδευτικών για κανένα λόγο. Οι μαθητές δεν γράφουν ούτε χαράζουν τους τοίχους και τα θρανία του σχολείου. Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να φέρνουν στο σχολείο σε έντυπη ή ψηφιακή μορφή υλικό με πολιτικό, αναρχικό, προκλητικό ή ανήθικο περιεχόμενο. ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ – ΠΕΙΘΑΡΧΙΑ Η καλή συμπεριφορά είναι στολίδι στον άνθρωπο. Δείχνει το επίπεδο του πολιτισμού μιας χώρας. Η πειθαρχία είναι αναγκαία σε κάθε οργανωμένο σύνολο, είτε είναι κράτος, είτε είναι οικογένεια, είτε σχολείο, για να μπορέσει να επιτύχει τους σκοπούς του. . Συμπεριφορά μαθητών/τριών-Παιδαγωγικός έλεγχος Συμπεριφορά μαθητών Η παραμονή των μαθητών στους δρόμους γύρω από το σχολείο πριν ή μετά από τα μαθήματα απαγορεύεται, πολύ δε περισσότερο στα διαλείμματα. Μετά το τέλος της προσευχής ή με τη λήξη των διαλειμμάτων οι μαθητές μπαίνουν σε γραμμές και κατευθύνονται προς τις τάξεις χωρίς τρέξιμο, βιασύνη, συνωστισμό. Μόλις χτυπήσει το κουδούνι για έξοδο οι μαθητές δεν σηκώνονται ούτε αποχωρούν χωρίς την άδεια του δασκάλου τους. Όταν το κουδούνι χτυπήσει για μάθημα, προσέρχονται γρήγορα στην αίθουσα χωρίς να τρέχουν ή να τσακώνονται, κάθονται στις θέσεις και περιμένουν ήσυχα τον δάσκαλο, ο οποίος άμεσα θα έρθει στην αίθουσα, χωρίς να περιφέρονται στους διαδρόμους ή να φωνάζουν. Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος όλοι οι μαθητές βγαίνουν στο προαύλιο. Δεν επιτρέπεται η παραμονή τους στις αίθουσες ή στους διαδρόμους, όταν ο καιρός είναι κατάλληλος ή να εισέρχονται στις αίθουσες άλλων τάξεων. Σε περίπτωση κακοκαιρίας παραμένουν στο διάδρομο του σχολείου. Κανένας δε μένει μέσα στην αίθουσα μόνος του. Δεν επιτρέπεται να τρέχουν στους διαδρόμους του σχολείου. Οι μαθητές φροντίζουν να πετούν τα σκουπίδια τους στους κάδους και όσα ανακυκλώνονται στους ειδικούς κάδους, ώστε οι τάξεις και το σχολείο να είναι καθαρά. Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος ή τις ώρες που παραμένουν στο Ολοήμερο τμήμα δεν επιτρέπεται να εισέρχονται σε άλλες αίθουσες ή βοηθητικούς χώρους του σχολείου (π.χ. αποθήκη, βιβλιοθήκη) ούτε να γράφουν ή να ζωγραφίζουν άσκοπα στους πίνακες. Δεν επιτρέπεται σε καμιά περίπτωση η έξοδος μαθητή από το Σχολείο χωρίς ενημέρωση του υπεύθυνου δασκάλου ή της Διεύθυνσης. Οι μαθητές και οι μαθήτριες πρέπει να διακρίνονται για την καλή, ευπρεπή και καθαρή τους εμφάνιση. Το ντύσιμο των μαθητών πρέπει να είναι κόσμιο, ανάλογο με την εποχή και τις καιρικές συνθήκες. Η συμπεριφορά των μαθητών και των μαθητριών πρέπει να είναι ευγενική και όχι βίαιη. Για οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίζουν οφείλουν να απευθύνονται στους εφημερεύοντες δασκάλους που βρίσκονται στο προαύλιο και στο διάδρομο του ισογείου. Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων οι μαθητές δεν σηκώνονται όρθιοι, δεν συνομιλούν, δεν προκαλούν άσκοπα φασαρία. Τα σχολικά παραπτώματα θα αντιμετωπίζονται από το σχολείο, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία ΦΕΚ. 491/9-02-2021 και με γνώμονα την αρχή ότι η κατασταλτική αντιμετώπιση αυτών των φαινομένων πρέπει να είναι η τελευταία επιλογή, χωρίς όμως να αποκλείεται ως παιδαγωγικό μέτρο. Μαθητές που κατ’ εξακολούθηση προκαλούν ζημιές και δε συμμορφώνονται με τους κανονισμούς σωστής συμπεριφοράς θα καλούνται οι γονείς τους για την επίλυση των προβλημάτων. Δεν θα πρέπει να προβαίνουν σε χρήση ή φθορά πραγμάτων συμμαθητών τους που δεν τους ανήκουν. Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων η συμπεριφορά των μαθητών θα πρέπει να είναι ευγενική και κόσμια προς δασκάλους και συμμαθητές. Δεν επιτρέπεται η κατανάλωση τροφών, αναψυκτικών, νερού ή τσίχλας την ώρα του μαθήματος. Δεν θα πρέπει να διαδίδουν φήμες ούτε να αποκλείουν συμμαθητές τους από ομαδικές δράσεις του σχολείου παρακινώντας και άλλους να κάνουν το ίδιο ή να τους ειρωνεύονται και να τους ασκούν κακόβουλη κριτική. Θα πρέπει να βοηθούν τους μαθητές των μικρών τάξεων στα προβλήματα που τυχόν αντιμετωπίζουν (π.χ. να τους δίνουν χώρο για παιχνίδι ή αν έχουν τραυματιστεί) και τους νέους μαθητές του σχολείου δείχνοντάς τους ότι είναι καλοδεχούμενοι στο νέο περιβάλλον. Θα πρέπει να συμπεριφέρονται φιλικά σε όλους τους συμμαθητές τους και να προστατεύουν ενεργητικά όσους δέχονται πειράγματα ή άλλου είδους βία καταγγέλλοντας στους δασκάλους αυτούς τους μαθητές που συμπεριφέρονται με άσχημο τρόπο. Θα πρέπει να φροντίζουν να κρατούν καθαρά τα σχολικά τους βιβλία και τετράδια και να έχουν τα απαραίτητα για το καθημερινό πρόγραμμά τους φροντίζοντας να μην τα ξεχνούν. Χρησιμοποιούν μόνο τις τουαλέτες των μαθητών σύμφωνα με το φύλο τους και τηρούν τους στοιχειώδεις κανόνες υγιεινής (π.χ. τα χαρτιά στους κάδους, τακτικό πλύσιμο χεριών, κλείσιμο της βρύσης). Δεν εισέρχονται σε τουαλέτες άλλου φύλου ούτε σε αυτές των εκπαιδευτικών για κανένα λόγο. Οι μαθητές δεν γράφουν ούτε χαράζουν τους τοίχους και τα θρανία του σχολείου. Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να φέρνουν στο σχολείο σε έντυπη ή ψηφιακή μορφή υλικό με πολιτικό, αναρχικό, προκλητικό ή ανήθικο περιεχόμενο. ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ – ΠΕΙΘΑΡΧΙΑ Η καλή συμπεριφορά είναι στολίδι στον άνθρωπο. Δείχνει το επίπεδο του πολιτισμού μιας χώρας. Η πειθαρχία είναι αναγκαία σε κάθε οργανωμένο σύνολο, είτε είναι κράτος, είτε είναι οικογένεια, είτε σχολείο, για να μπορέσει να επιτύχει τους σκοπούς του. ΓΕΝΙΚΑ Ο μαθητής: • Είναι ευγενικός με όλους, ήρεμος και υπεύθυνος. • Σέβεται τους εκπαιδευτικούς του σχολείου. • Σέβεται το συμμαθητή του, όπως θα ήθελε και αυτός να τον σέβονται οι άλλοι. • Δεν λέει φράσεις που μειώνουν το συμμαθητή του. • Δεν φωνάζει, ούτε βρίζει και δεν χτυπάει άλλα παιδιά. • Χαιρετάει πρώτος τους μεγαλύτερους του και τους μιλά πάντοτε στον πληθυντικό. • Σέβεται το βοηθητικό προσωπικό και εκτιμά τον κόπο τους. • Ζητά «συγνώμη» και λέει «σας παρακαλώ», όταν θέλει να ρωτήσει κάτι και «ευχαριστώ», όταν του απαντήσουν. • Δεν μεταφέρει κινητό τηλέφωνο, tablet ή άλλη ηλεκτρονική συσκευή στο σχολείο. 1 .ΤΟ ΠΡΩΙ ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ · Φτάνοντας στο σχολείο αφήνει την τσάντα του στην τάξη και περιμένει στην αυλή. Ειδικά φέτος λόγω των μέτρων κατά του covid19 πηγαίνει κατευθείαν στην τάξη του. Εκεί γίνεται και η προσευχή. · Όταν χτυπήσει το κουδούνι, μπαίνει στη σειρά του τμήματός του για πρωινή προσευχή και είσοδο στην τάξη. 2. ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ Κατά τη διάρκεια του μαθήματος κάθε μαθητής: · Κάθεται στη θέση του και ετοιμάζει τα πράγματά του χωρίς καθυστερήσεις. · Προσέχει την ώρα του μαθήματος και δεν ενοχλεί τους συμμαθητές μου.· Αν δεν καταλαβαίνει κάτι, ζητά τον λόγο ευγενικά για να του λυθεί η απορία.· Συνεργάζεται με τους συμμαθητές του. Σέβεται και ενθαρρύνει την προσπάθεια των συμμαθητών του και γενικά συμπεριφέρεται στους άλλους όπως θέλει να του συμπεριφέρονται κι εκείνοι. · Αν έχει σοβαρό λόγο να βγει έξω, ζητά διακριτικά την άδεια. · Παρακολουθεί με προσοχή τη διδασκαλία και εκτελεί εργασίες που του ανατίθενται. · Μιλάει αφού πρώτα πάρει άδεια. · Ακούει χωρίς να διακόπτει το συμμαθητή του. · Διατηρεί το θρανίο του καθαρό, δεν γράφει ούτε χαράσσει οτιδήποτε σε αυτό. ·Σέβεται τη σχολική περιουσία. ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΔΙΑΔΡΟΜΟΥΣ Ο μαθητής: · Όταν χτυπάει το κουδούνι για διάλειμμα, βγαίνει ήρεμα έξω παίρνοντας ότι του χρειάζεται (πανωφόρι, φαγητό, νερό) και η αίθουσα αδειάζει για να αεριστεί. · Την ώρα του διαλείμματος κινείται και παίζει στους χώρους που έχουν οριστεί. · Παίζει ήρεμα σεβόμενος τους κανόνες, λύνει τις όποιες διαφορές του με συζήτηση και για οποιοδήποτε σοβαρό πρόβλημα απευθύνεται στον εφημερεύοντα. · Με το χτύπημα του κουδουνιού για μάθημα, επιστρέφει άμεσα στην γραμμή της τάξης του. · Δεν τρέχει άσκοπα και δεν σπρώχνει, ούτε φωνάζει. · Δείχνει αυτοσυγκράτηση και δε χρησιμοποιεί απρεπείς λέξεις, έστω κι αν προκληθεί. · Δεν παίζει μπάλα χωρίς την άδεια των δασκάλων του. · Σέβεται και προστατεύει την σχολική περιουσία. · Διατηρεί το σχολείο καθαρό. · Δεν βγαίνει έξω από το σχολικό χώρο, χωρίς άδεια από της Διεύθυνσης. 5. ΣΧΟΛΑΣΜΑ · Ετοιμάζει την τσάντα του και αφήνει το θρανίο του καθαρό. · Παίρνει τα προσωπικά του είδη (μπουφάν, μπλούζες) για τα οποία είναι υπεύθυνος. · Περιμένει την άδεια του δασκάλου για να αποχωρήσει. · Περιμένει στο χώρο που έχει οριστεί για την αναχώρηση μέχρι να έρθουν να τον παραλάβουν οι δικοί του άνθρωποι. ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ - ΜΕΛΕΤΗ Βασικό καθήκον κάθε μαθητή είναι η μελέτη. Οι μαθητές πρέπει να μάθουν να μελετούν στο σπίτι τους σε ικανοποιητικό βαθμό. Πρέπει να εφαρμόζουν συγκεκριμένο πρόγραμμα – ωράριο μελέτης. Για τους μαθητές που κατ’ εξακολούθηση έρχονται αδιάβαστοι και δεν ενδιαφέρονται για τα μαθήματά τους κι εφόσον δεν συντρέχουν λόγοι που να αιτιολογούν την κατάσταση αυτή, ενημερώνονται οι κηδεμόνες των μαθητών. Σε συνεργασία με το εκπαιδευτικό δυναμικό του σχολείου αναζητούνται λύσεις. ΕΠΙΔΟΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ Η οργάνωση της σχολικής ζωής, το κλίμα μέσα και έξω από την τάξη, η επικοινωνία ανάμεσα στα μέλη της σχολικής κοινότητας διαμορφώνουν το πλαίσιο μέσα στο οποίο είναι ανάγκη να ενταχθεί ο μαθητής. Το θετικό περιβάλλον στο σχολείο είναι πολύ σημαντικό διότι διαμορφώνει, κατά κύριο λόγο, τη συμπεριφορά, τη σχολική επίδοση, τις αξίες που έχει ανάγκη ο μαθητής για την αποδοχή και την αναγνώρισή του από τη σχολική κοινότητα. Κάθε μαθητής αποτελεί μια ιδιαίτερη ξεχωριστή προσωπικότητα και έχει τις δικές του ανάγκες, τα δικά του προβλήματα και τη δική του ψυχοσύνθεση. Αυτό κάνει πολύ δύσκολο και πολυσύνθετο το έργο της διαπαιδαγώγησης και αξιολόγησης του μαθητή. Ο εκπαιδευτικός οφείλει να παρατηρεί, να κατανοεί και να ερμηνεύει σωστά κάθε πρόβλημα προσαρμογής των μαθητών και αφομοίωσης των κοινωνικών κανόνων. Έτσι κάθε φορά πρέπει να επιλέγει τους κατάλληλους διδακτικούς και παιδαγωγικούς χειρισμούς και να τους προσαρμόζει στις ανάγκες των μαθητών του. Ο εκπαιδευτικός που γνωρίζει την οικογενειακή και κοινωνική κατάσταση των μαθητών του, αντιμετωπίζει με ευαισθησία και λεπτούς χειρισμούς τα ιδιαίτερα προβλήματά τους. Με την καθημερινή επαφή και επικοινωνία, φροντίζει να εξασφαλίσει την τάξη, την ησυχία, το ήρεμο κλίμα και την αρμονική συνεργασία όλων. Η αρμονική συνεργασία επιτυγχάνεται με τη δίκαιη συμπεριφορά του, τον παιδαγωγικό τρόπο επικοινωνίας και τον τρόπο με τον οποίο αξιολογεί τους μαθητές του. Η αξιολόγηση των μαθητών διαμορφώνεται από: ·Τη συμμετοχή του στο μάθημα και τις καθημερινές εργασίες της τάξης ·Την καθημερινή προφορική επίδοσή του στο μάθημα της ημέρας ·Την επίδοσή του στις γραπτές επαναληπτικές δοκιμασίες ·Την επιμέλεια και τη συνέπεια στις εργασίες που έχει για το σπίτι ·Τη συμμετοχή και συμπεριφορά του στην ομάδα που ανήκει ·Τη γενική συμπεριφορά του απέναντι στους συμμαθητές και τους δασκάλους του. Στο τέλος Ο Σύλλογος Διδασκόντων αποφασίζει την ημερομηνία κατά την οποία οι γονείς θα ενημερωθούν για την πρόοδο των παιδιών τους και θα πάρουν τους ελέγχους προόδου. Φέτος λόγω covid19 οι έλεγχοι προόδου θα σταλούν με τις υποδείξεις του Υ.ΠΑΙ.Θ. Ο εκπαιδευτικός παρουσιάζει κατά κύριο μέρος την περιγραφική αξιολόγηση της επίδοσης του μαθητή και ύστερα προχωρά στην αριθμητική αποτίμηση αυτής. Η προσέλευση των γονέων και κηδεμόνων στις συναντήσεις που ορίζονται από το σχολείο είναι απαραίτητη. Ο εκπαιδευτικός ορίζει συγκεκριμένη ημέρα και ώρα κάθε μήνα, κατά την οποία μπορεί κάθε γονέας να ενημερώνεται για την πρόοδο του παιδιού του. Σε περίπτωση ανάγκης ο γονέας ή κηδεμόνας μπορεί να επισκεφτεί τον εκπαιδευτικό, αφού πρώτα τον ενημερώσει τηλεφωνικά για την επίσκεψή του.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΔΡΑΣΗ Α', Β' ΤΑΞΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ